Economie

Celebru constructor de automobile renunta la motoare cu combustie interna

Constructorul german Porsche intentioneaza sa renunte treptat la combustia interna, pentru linia de modele, astfel incat in 2030 80% din vanzari vor  fi vehicule electrice.

Insa, un singur model va ramane cu combustie- celebrul model 911.

Compania va electrifica prima dată modelul SUV compact Macan, urmat de modelul sport 718 şi abia apoi modelul Cayenne, care se vinde cel mai bine, a declarat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums. Excepţia de la electrificare o constituie celebrul model 911, care în 2022 a fost responsabil pentru 13% din vânzările Porsche.
„Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică şi vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie”, a spus Karl Dums. Acesta a precizat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice şi investiţiile în combustibilii sintetici sunt separate.
La fel ca Porsche, constructorul italian de automobile sportive Ferrari a făcut şi el presiuni la UE pentru scutirea combustibililor sintetici, dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030.

Compania va electrifica prima dată modelul SUV compact Macan, urmat de modelul sport 718 şi abia apoi modelul Cayenne, care se vinde cel mai bine, a declarat directorul diviziei de combustibili sintetici de la Porsche, Karl Dums. Excepţia de la electrificare o constituie celebrul model 911, care în 2022 a fost responsabil pentru 13% din vânzările Porsche. „Strategia noastră în primul rând este trecerea la mobilitatea electrică şi vom produce 911 cât timp va fi posibil cu un motor pe combustie”, a spus Karl Dums.

Acesta a precizat că planurile Porsche în domeniul vehiculelor electrice şi investiţiile în combustibilii sintetici sunt separate. Analiştii şi experţii în domeniu auto sunt de părere că combustibilii sintetici vor fi utilizaţi doar pentru modele de nişă din segmentul high-end. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce s-au angajat să cheltuie 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.

 La fel ca Porsche, constructorul italian de automobile sportive Ferrari a făcut şi el presiuni la UE pentru scutirea combustibililor sintetici, dar cu toate acestea estimează că 80% din modelele sale vor fi electrice sau hibride în 2030. Există și mai mulţi constructori auto mici care vor să vândă automobile cu performanţe ridicate pe combustibili sintetici, acelor clienţi care îşi permit să plătească preţul de până la 10 lire sterline (12,90 dolari) pentru fiecare litru de combustibil sintetic. Un exemplu: modelele Morgan Motor care sunt produse manual la o uzină din Malvern, Anglia, şi care se comercializează pentru 100.000 de dolari, chiar dacă exteriorul automobilelor nu s-a schimbat foarte mult după cel de al doilea război mondial. Deţinut de fondul de investiţii Investindustrial, Morgan a produs aproximativ 600 de automobile anul trecut şi acum are de gând să se extindă pe piaţa din SUA. Directorul general Massimo Fumarola a spus că Morgan va lansa un model electric la finele acestui deceniu, însă există clienţi care vor un model cu motor pe combustie, alimentat cu combustibili sintetici, şi mult după 2035.

Analiştii şi experţii în domeniu auto sunt de părere că combustibilii sintetici vor fi utilizaţi doar pentru modele de nişă din segmentul high-end. Cel mai probabil, marii constructori vor evita să lanseze noi modele pe bază de combustibili sintetici după 2035, după ce s-au angajat să cheltuie 1.200 de miliarde de dolari pentru electrificare.

Instagram