Home >> Economie >> VESTE REA PENTRU SOFERI!!!!

VESTE REA PENTRU SOFERI!!!!

Ministerul Finantelor a redactat un proiect de ordonanta de guvern prin care urmeaza sa fie modificat Codul Fiscal.

Principalele noutati sunt majorarea semnificativa a accizelor la carburanti de la 1 septembrie, ceea ce inseamna ca soferii vor plati mai mult pentru benzina si motorina, si eliminarea impozitului pe dividende.

Eliminarea impozitului pe dividende era o masura prevazuta in programul de guvernare, in timp ce cresterea accizelor pe carburanti nu figura in niciuna dintre variantele programului coalitiei PSD-ALDE.

Astfel, proiectul de ordonanta prevede ca, de la 1 septembrie, acciza pentru benzina fara plumb va fi de 2.643,39 lei/tona, respectiv 2.035,40 lei/1.000 de litri, iar acciza pentru motorina va fi de 2.245,11 lei/tona, respectiv 1.897,08 lei/1.000 de litri.

In prezent, accizele sunt de 1.656,36 lei/1.000 litri pentru benzina fara plumb si de 1.518,04 lei/1.000 litri pentru motorina, ceea ce inseamna o crestere a accizei la benzina fara plumb cu 23% si a accizei la motorina cu 25%.

La benzina cu plumb, mai putin utilizata, acciza creste cu 19,5%, de la 1.948,23 lei/1.000 litri in prezent pana la 2.327,27 lei/1.000 de litri.

In urma majorarii accizei, un litru de benzina fara plumb sau de motorina se va scumpi, de la 1 septembrie, cu circa 45 de bani, arata calculele specialistilor.

Ministerul Finanatelor Publice: Taxele reprezinta acum prea putin din pretul carburantilor

Conform surselor din Ministerul de Finante, in expunerea de motive, se arata ca incasarile din accize aferente semestrului I din 2017, fata de semestrul I din 2016, au scazut cu peste 767 de milioane de lei.

Desi in 2017 consumul de motorina si benzina a crescut, totusi incasarile au scazut.

Motivele principale sunt scaderea nivelului accizelor, precum si reducerea TVA, ambele in vigoare de la 1 ianuarie 2017.

Scaderea nivelului accizelor a vizat in principal contracararea fenomenului de alimentare cu combustibil in alte state membre care practicau niveluri ale accizelor inferioare celor din tara noastra, si prin urmare aveau preturi la pompa mai scazute.

In prezent, analiza MF arata ca Romania are printre cele mai scazute niveluri ale accizelor, aproape de nivelurile minime prevazute de legislatia UE, arata documentul.

Astfel, Romania a ajuns in iulie 2017 sa inregistreze cel mai mic pret al benzinei Euro 95 din Uniunea Europeana (0,997 euro pe litru cu taxe) si al treilea cel mai mic pret pentru motorina (0,977 euro pe litru cu taxe), dupa Luxemburg (0,955 euro pe litru) si Bulgaria (0,961 euro/litru).

Cand vine vorba de pretul benzinei fara taxe, Romania este pe locul 15 in Uniunea Europeana cu un cost al benzinei mult peste tari producatoare de petrol precum Marea Britanie si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Polonia, Bulgaria.

Situatia este similara si in cazul pretului motorinei fara taxe, Romania se situeaza pe locul 17 in Uniunea Europeana ca pret, mult peste tarile producatoare de petrol, precum Uniunea Europeana si Olanda, dar si peste tari precum Austria, Italia, Polnia, Bulgaria.

In urma diminuarii fiscalitatii la inceputul anului 2017, s-a inregistrat o diminuare a ponderii taxelor in pretul carburantilor, care era oricum mai redusa comparativ cu nivelul mediu inregistrat la nivelul UE.

In luna iulie 2017, taxele reprezinta 52% din pretul benzinei, respectiv 50% din pretul motorinei (in Romania), in conditiile in care, in medie, la nivelul Uniunii Europene, taxele cumuleaza 62% din pretul benzinei si respectiv 57% din pretul motorinei.

Fara impozit pe dividende

O alta prevedere din proiectul de ordonanta este eliminarea impozitului pe dividende de la 1 ianuarie 2018, ceea ce inseamna ca, pentru profitul obtinut in 2017, patronii sau actionarii nu mai platesc nimic pentru dividendele incasate.

“Veniturile din dividende sunt scutite de la plata impozitului pe venit”, prevede proiectul de act normativ.

Firmele straine vor plati din 2018 un impozit anual pe reprezentanta majorat la 22.000 lei (circa 5.000 euro), in timp ce legisatia actuala prevede nivelul de 4.000 euro, la cursul BNR.

Proiectul de act normativ mai prevede scutirea de impozit pe venit a medicilor si si scutirea de impozit pe mijloace de transport pentru “tractoarele, utilajele agricole si alte mijloace de transport agricole, utilizate efectiv in domeniul agricol”.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close