Home >> Frumusete si viata sanatoasa >> TIE ITI PLACE SFECLA ROSIE ?!?!?! AR TREBUI SA ITI PLACA

TIE ITI PLACE SFECLA ROSIE ?!?!?! AR TREBUI SA ITI PLACA

Pentru ca sfecla roșie are 10 beneficii uimitoare pentru sănătate.

Sfecla roșie este un aliment cunoscut încă din vechime. Dulceața ei naturală a atras oamenii și, în secolul al XIX-lea, a început să fie folosită pentru extragerea zahărului. Cel mai bine ar fi, totuși, să fie consumată crudă, spune dr. farmacist Ovidiu Bojor. Află de ce!

Sfecla roșie apare pe lista celor mai sănătoase legume, chiar dacă trebuie folosită cumpătat din cauza conținutului său mare de carbohidrați. În afara diabeticilor, majoritatea oamenilor o pot consuma fără probleme de câteva ori pe săptămână.

Sfecla roșie scade tensiunea arterială și îți dă energie

Sucul de sfeclă roșie te poate ajuta să ții în frâu hipertensiunea. Scade valorile tensiunii arteriale în câteva ore de la consumarea lui. Dacă te simți lipsită de energie, tot sfecla este răspunsul. Te ajută și în cazul în care faci efort fizic. S-a constatat că persoanele care au băut suc de sfeclă înainte să meargă la sală au rezistat cu 16 % mai mult și au făcut mai multe exerciții decât cei care nu băuseră.

Sfecla roșie reduce inflamațiile

Sfecla este o sursă importantă de betaină, substanță nutritivă care protejează celulele de stresul de uzură. În plus, are capacitatea de a reduce inflamațiile, de a proteja organele interne, de a îmbunătăți circulația sangvină și poate preveni numeroase boli cronice. Se mai spune și că fitonutrienții puternici care îi dau culoarea roșie ar putea preveni și trata cancerul. Cercetările pe animale arată că extractul de sfeclă roșie a redus formațiunile tumorale, atunci când a fost administrat odată cu apa de băut. În prezent, se studiază acțiunea lui la oameni în cancer pancreatic, de sân și de prostată.

Ce conține sfecla roșie:

  • protide;
  • hidraţi de carbon;
  • sodiu;
  • potasiu;
  • calciu;
  • fosfor;
  • fier;
  • numeroase microelemente: cupru, magneziu, brom, zinc și unele rare: rubidiu şi cesiu;
  • conţinutul în vitamine este scăzut: 2 mg% vitamina A, 0,02-0,03 mg% vitamina Bl şi B2, cca 0,2% niacină şi doar 10 mg% vitamina C;
  • valoarea energetică este de cca 30 kcal la 100 g.

Sfecla roșie, diuretică și depurativă

”Prin conținutul său ridicat în săruri minerale şi microelemente de mare importanţă pentru organism, sfecla roşie este utilă în colite, enterite şi tuberculoză. Se recomandă consumarea ei în timpul epidemiilor de gripa, iar după unii autori, chiar în boala canceroasă. Ea constituie şi un adjuvant în tratamentul hipertensiunii. Este contraindicată în diabet. Medicina tradiţională consideră, nu fără temei, sucul de sfeclă roşie un excelent depurativ şi diuretic. Împreună cu sucul de morcov și de castravete, este indicat în tratamentul pietrelor la vezică sau la rinichi.

Sfecla se consumă proaspătă, în salate și alte preparate culinare sau sub formă de suc. Fiartă sau coaptă, îşi pierde din proprietăţile terapeutice.

Recomand 100-150 ml de suc de sfeclă roșie dimineața pe stomacul gol. Se poate bea simplu sau în combinație cu cel de castraveți și morcovi.”

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close