Home >> Administratie publica >> SOLUTIA DE AVARIE

SOLUTIA DE AVARIE

Pentru că nu poate realiza la timp linia de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă pentru găzduirea de către Capitală a meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal 2020, Guvernul a luat decizia de a prelungi, de urgenţă, cu aproximativ 2 km, linia de cale ferată existentă spre Otopeni.

Pentru că nu poate realiza la timp linia de metrou care să lege Gara de Nord de aeroportul Henri Coandă pentru găzduirea de către Capitală a meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal 2020, Guvernul a luat decizia de a prelungi, de urgenţă, cu aproximativ 2 km, linia de cale ferată existentă spre Otopeni.

Ultima şansă pentru ca România să fie gazda meciurilor din cadrul Campionatului European de fotbal 2020 este de a construi 2 km linie de cale ferată şi o gară în faţa aeroportului Henri Coandă. Preluarea suporterilor de la aeroport, odată cu disputarea celor patru meciuri în Bucureşti, se poate face cu metroul sau cu trenul. Ministerul Transporturilor, condus de Răzvan Cuc, are de ales între a construi Magistrala 6 de metrou, în lungime de aproximativ14 km, şi de a prelungi linia de cale ferată existentă cu aproximativ 2 km.

Magistrala 6 de metrou nu poate fi finalizată până la CE de fotbal din 2020. Dar proiectul evaluat la cel puţin 100 milioane euro privind prelungirea liniei de cale ferată şi o gară comună cu metroul în zona parcării din faţa Aeroportului Henri Coandă ar putea fi finalizat în 2019. În acest an, CFR SA urmează să anunţe licitaţia pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă, respectiv construcţia a 2 km de linie nouă, gara comună metrou şi cale ferată în incinta aeroportului Henri Coandă. Potrivit planurilor Ministerului Transporturilor şi CFR SA, noua linie intră într-un tunel, iar staţia finală va fi comună cu cea a viitoarei linii de metrou.
CFR estimează că linia va deveni funcţională în doi ani
Întrebaţi care este stadiul licitaţiei pentru linia de cale ferată Bucureşti-Aeroportul Henri Coandă, oficialii CFR SA ne-au precizat că procedura de licitaţie pentru „revizuirea studiului de fezabilitate a fost demarată în data de 29 septembrie 2016 şi a avut termenul final pentru depunerea şi deschiderea ofertelor data de 12 decembrie 2016“.
„Urmare a faptului că la licitaţie nu s-a prezentat nici un ofertant şi că au intervenit modificări legislative (HG nr.907/29 noiembrie 2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul – cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice), în prezent sunt în curs de revizuire termenii de referinţă pentru Studiul de Fezabilitate în vederea reluării procedurii de licitaţie“, ne-au răspuns oficialii CFR SA. Potrivit acestora, linia de cale ferată se estimează că va fi funcţională la finele anului 2018, iar valoarea costurilor de bază este de 88 milioane euro.
„Magistrala 6 nu poate fi finalizată până la CE de fotbal“
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, declara că „în termeni realişti, magistrala de metrou M6 tot nu poate fi finalizată până la CE de fotbal din 2020“. „La Campionatul European de fotbal nu ne facem de râs pentru că la problema transportului există soluţii eficiente şi avantajoase ca preţ care să poată fi folosite mai departe zeci de ani şi după încheierea competiţiei. În locul soluţiilor scumpe, la începutul anului 2016 am planificat repararea segmentelor de cale ferată existente, pentru a putea dubla viteza, până la cea proiectată iniţial. Este vorba de viteze de 80 km/h pe secţia Bucureşti – Mogoşoaia şi 100 km/h pe porţiunea Mogoşoaia – Baloteşti. De asemenea, luăm în calcul repararea podului de la Mogoşoaia care permite scurtarea traseului de la 29,6 km la 22,3 km. Reparaţiile căii se pot face de către CFR doar cu suma de 97.000 euro. Timpul de parcurs urma să se reducă astfel de la 43 la 23 de minute până la PO Baloteşti încă de anul trecut“, declara Dan Costescu pe o reţea de socializare.
Fostul ministru preciza că în acest an ar urma să fie demarat proiectul de prelungire a căii ferate de la PO Baloteşti până în staţia aeroportului, proiect care ar fi mutat punctul terminus al căii ferate chiar în aeroport. „Se elimină necesitatea transferului cu autobuze şi se asigură capacitate suficientă chiar şi pentru vârfurile de trafic generate de CE de fotbal“, explica Costescu.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close