Home >> Articole >> ROMANII SUNT CODASI IN UNIUNEA EUROPEANA SI LA CONSUMUL DE IMBRACAMINTE SI INCALTAMINTE

ROMANII SUNT CODASI IN UNIUNEA EUROPEANA SI LA CONSUMUL DE IMBRACAMINTE SI INCALTAMINTE

În 2016, gospodăriile din Uniunea Europeană (UE) au alocat 4,9% din cheltuielile totale de consum pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, respectiv 395,4 miliarde euro sau echivalentul a 800 de euro pe cap de locuitor UE, arată o statistică a Eurostat.

Cele mai mari cheltuieli alocate articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte se înregistrează în Estonia 6,8% urmată de Portugalia 6,3%, Italia 6,2%, Austria 6,1%, Lituania 5.9% şi Letonia 5,8%.

Pe ultimele poziţii în rândul statelor membre se află gospodăriile din Bulgaria 3,2% şi România 3,4%.

Între 2006 şi 2016, cota de îmbrăcăminte şi încălţăminte din totalul cheltuielilor gospodăriilor a scăzut în marea majoritate a statelor membre.

Cea mai mare scădere înregistrată în această perioadă de 10 ani a fost înregistrată în Lituania (de la 7,8% din totalul cheltuielilor gospodăriilor populaţiei în 2006 până la 5,9% în 2016 sau o scădere de 1,9 puncte procentuale – în raport cu Grecia (-1,3 pp) (-1,1 pp), Irlanda, Franţa, Cipru şi Malta (toate -0,8 pp).

În schimb, ponderea articolelor de îmbrăcăminte şi a încălţămintei în totalul cheltuielilor gospodăriilor populaţiei a crescut între 2006 şi 2016 în şapte state membre, iar cel mai puternic în Polonia (de la 4,6% în 2006 la 5,2% în 2016 sau o creştere cu 0,6 puncte procentuale) Regatul Unit (ambele +0,5 pp), Ungaria şi Luxemburg (ambele +0,4 pp).

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close