Home >> SANATATE >> MICUL DEJUN – O MASA CARE NU TREBUIE SA-TI LIPSEASCA

MICUL DEJUN – O MASA CARE NU TREBUIE SA-TI LIPSEASCA

Ce trebuie sa mananci la micul dejun ca sa functionezi foarte bine toata ziua.

Luat în fiecare dimineaţă, micul dejun este cel mai simplu şi eficient mod de a mânca sănătos, atrag atenţia medicii nutriţionişti. Persoanele care obişnuiesc să mănânce dimineaţa îşi controlează mai uşor greutatea şi consumă o cantitate mai mare de fibre, calciu, vitamina A şi C şi mai puţine grăsimi şi colesterol.

Micul dejun ne ajută să fim mai activi şi să ne putem concentra mai bine dimineaţa.

Potrivit „Abecedarului de nutriţie“, coordonat de academicianul Nicolae Hâncu, medic primar de diabet, nutriţie şi boli metabolice, un mic dejun sănătos se compune din cereale integrale precum: fulgi integrali de porumb; biscuiţi integrali tip „crackers“; pâine din făină integrală.

Proteinele cu conţinut redus de grăsimi ca de exemplu şunca de pui sau de curcan; somonul afumat; albuşul de ou; unt de arahide; seminţele şi nucile nu ar trebui să lipsească. Laptele cu conţinut redus de grăsimi, iaurtul, brânza de vaci, urda, fructele şi legumele, proaspete sau congelate nu ar trebui nici ele să lipsească.

Absenţa micului dejun reprezintă un pericol pentru sănătate din pricina scăderii importante a nivelului glicemiei, în prima parte a zilei, ceea ce are ca rezultat în majoritatea cazurilor înfulecarea rapidă a unor alimente nesănătoase, cu conţinut crescut de grăsimi şi de zahăr – produse de patiserie, gogoşi, ciocolată.

Erori importante pot fi făcute şi de persoanele care mănâncă regulat micul dejun, dar care înţeleg greşit principiul „micul dejun este cea mai importantă masă a zilei“ . Potrivit aceleiaşi surse, aceştia obişnuiesc să de cele mai multe ori să consume preparate tradiţionale care sunt fie încărcate de grăsimi – omlete cu ochiuri prăjite în ulei, îmbogăţite cu şuncă, slănină sau cârnaţi, brânzeturi grase, lapte, iaurt de capră sau de bivoliţă – fie conţin cantităţi crescute de carbohidraţi sau zahăr – plăcinte, gogoşi, produse de patiserie, cereale cu adaos de zahăr, batoane de cereale.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close