Home >> Administratie publica >> “LUPUL” CLOTHILDE ARMAND, PAZNIC LA OI

“LUPUL” CLOTHILDE ARMAND, PAZNIC LA OI

O ancheta exceptionala cotidianului Evenimentul Zilei arata ca firma condusa de “campioana moralitatii” din Romania, doamna Clothilde Armand, incaseaza degeaba o suma uriasa de la statul roman.

 Mai multe porțiuni din autostrada Bechtel, cum ar fi și Surplacu de Barcău, au rămas în stadiu de șantier

 Scenariu incredibil, Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km din autostrada Transilvania, în ultimii șase ani. Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), a încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente. Firma va încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri

Cel mai păgubos contract din istoria României, autostrada Transilvania, încă produce găuri în buget. După ce am plătit aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru 52 de km de autostradă finalizați și am trimis acasă americanii de la Bechtel, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) plătește francezilor de la Egis supervizarea unor lucrări inexistente. Contractul cu firma de consultanță va fi valabil până când autostrada va fi gata și juriștii CNAIR nu au găsit soluția să-l rezilieze, odată cu cel cu Bechtel.

Ultimul kilometru, inaugurat în 2010

Ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inauguraţi la sfârșitul anului 2010. Anul următor, constructorul Bechtel a oprit lucrările pe motiv că CNADNR nu plătește facturile pentru lucrările efectuate. Contractul pentru lucrările autostrăzii Transilvania cu Bechtel a fost reziliat în 2013. Din datele CNAIR, în perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi în valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcție pentru autostrada Brașov-Cluj-Borș, conform contractului nr. 2562 semnat în 30 august 2004.

La mijlocul fiecărei luni vine factura Egis

În prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecărei luni facturile pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Valoarea acestora variază între 1,2 și 2 milioane de lei. În 2016, conform facturilor afișate pe site-ul CNAIR, Egis a facturat aproximativ 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş. Din cei 20,5 milioane de lei, bani ce ar fi trebuit să ajungă în conturile Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane de lei au fost încasaţi. Restul, 8 milioane de lei reprezintă facturi neacceptate la plată de CNAIR. Dacă tot nu mai avem contract de construcție pentru autostrada Transilvania cu Bechtel, am întrebat oficialii CNAIR de ce nu reziliază contractul de supervizare lucrări de construcție autostrada Brașov- Borş parafat în august 2004. „Având în vedere că lucrările la acest obiectiv de investiţii nu sunt finalizate, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International asigură servicii de consultanţă în continuare. Consultantul J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a stornat sume facturate în perioada martie 2009 şi până în prezent, neacceptate la plată de către CNAIR S.A., din cauza depăşirii unităţilor de timp prevăzute în contract”, ne-au răspuns oficialii CNAIR.

CNAIR decontează încă „90 de ani” facturi

După 13 ani de la începerea lucrărilor autostrăzii Transilvania, abia 52 km sunt finalizaţi. În ritmul în care s-a lucrat până acum, restul de 363 de km de autostradă, între Brașov-Cluj- Borș, se finalizează în 90 de ani. La începutul acestui an, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a depus la CNAIR încă o factură în valoare de 1,9 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania. În 2015, Egis a depus facturi de circa 6,23 milioane de lei, iar în 2014, consultantul a încasat aproximativ 14,3 milioane de lei. Din informaţiile afişate pe site-ul Companiei, în perioada ianuarie 2012-decembrie 2013, Egis Scetauroute a primit peste 64 milioane de lei pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov – Cluj – Borş. În perioada 2009-2011, Egis încasa aproximativ 700.00 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș.

Contractul cu Egis, mai trainic decât cel cu Bechtel

  • Conform unei hotărârii publicate în Monitorul Oficial, la 19 decembrie 2003, Guvernul condus de Adrian Năstase a aprobat mandatarea conducerii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale să semneze contractul de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș cu americanii de la Bechtel, în baza unei valori de circa 2,2 miliarde euro; ● Contractul pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania, între CNADNR și Egis, a fost parafat în 30 august 2004, acord în valoare de circa 50 milioane euro; ● Pe site-ul CNADNR nu există arhivă cu sumele achitate către Bechtel și Egis din 2003 până în 2012; ● În perioada 2006-2011, Egis încasa, în medie, 700.000 de euro/ lună pentru supervizarea lucrărilor autostrăzii Brașov-Borș; În perioada 2012-2016, Egis a încasat aproximativ 22 milioane euro din supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania.

Lucrările au fost reluate abia în vara anului 2014

Construcția autostrăzii Transilvania a fost reluată în 2014, când UMB Spedition a început lucrările pentru realizarea a 8,7 km de șosea la patru benzi între Cluj și Nădășelu. Pe alte patru loturi de autostradă, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, oficialii Companiei de Drumuri au emis ordine de începere a lucrărilor. Până la închiderea ediției, Clotilde Armand, director Egis România conform declarației de avere, depusă în calitate de consilier la Primăria Sectorului 1, nu ne-a răspuns întrebărilor privind supervizarea lucrărilor autostrăzii Transilvania. Șefii Egis nu comentează Am întrebat pe directorul Egis, Clotilde Armand, ce servicii de consultanță s-au prestat dacă în această perioadă nu s-a finalizat niciun km din autostrada Brașov-Cluj-Borș, pe ce tronsoane de autostradă au fost prestate aceste serviciile, ce funcție ocupă în cadrul Egis și care este valoarea contractului Egis-CNADNR, câţi bani a încasat Egis până în prezent din contractul pentru autostrada Transilvania? În vara anului trecut, Clotilde Armand, într-un răspuns dat revistei Capital, a evitat să spună care e valoarea contractului Egis-CNADNR pentru autostrada Transilvania și câți bani a încasat Egis până în prezent pentru aceste servicii.

Istoria contractului Bechtel

Afacerea „Bechtel”: poduri neterminate, asfalt turnat degeaba şi miliarde de euro plătite până în prezent. Inspectorii Curţii de Conturi au catalogat contractul încheiat cu americanii ca fiind în defavoarea statului.

  • Autostrada Brașov – Borșa (denumită și Transilvania), în lungime de 415 km, este un obiectiv de investiții care a fost contractat cu Bechtel Internațional Inc. din SUA în anul 2003, cu termen iniţial de finalizare 2012. A parcurs două renegocieri de contract în anii 2005 şi 2011 în urma cărora obiectul contractului s-a redus la 112 km, din care 52 km (tronsonul 2B – Câmpia Turzii – Gilău) au fost finalizaţi în anul 2010 iar 60 km (tronsonul 3C – Suplacul de Barcău – Borş) au termen final 2013.
  • Prin acordul de modificare a contractului, aprobat prin HG 224/16.02.2006, a fost soluţionată numai o parte dintre deficienţele contractului, iar proiectarea a fost preluată de la Bechtel, de către CNADNR. Astfel încât, dintr-un contract de proiectare – construire – finanţare, aşa cum prevedea OUG 120/2003 rămasă nemodificată, contractul cu Bechtel a rămas numai un contract de construire.
  • Cel de-al doilea acord de modificare, aprobat prin HG 943/28.09.2011, a prevăzut reducerea lungimii de autostradă contractată, de la 415 km la 112 km, precum şi o serie de ajustări, compensări şi reaşezări în ceea ce priveşte obligaţiile, pretenţiile şi responsabilităţile părţilor contractante (printre care şi obligaţia CADNR de a plăti Antreprenorului, până la data de 31.05.2012, o sumă „plafonată” de 108.998.493 de euro, reprezentând „pretenţii”, prevăzută la paragraful nr.14 din Acordul de modificare), menţionează şi inspectorii Curţii de Conturi într-un raport public.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close