Home >> Administratie publica >> JAFUL URIAS DE LA AEROPORTUL OTOPENI

JAFUL URIAS DE LA AEROPORTUL OTOPENI

In perioada 2013 – 2017, la Aeroportul Otopeni, au fost efectuate verificari de catre Corpul de control al Ministerului Transporturilor. Raportul a fost finalizat anul trecut, in octombrie, si prezentat ministrului Transporturilor de atunci, Felix Stroe, insa acesta nu l-a facut public.

S-au verificat:

-Realizarea investitiilor necesare dezvoltarii si modernizarii infrastucturii aeroportuare (piste, cai de rulare, platforme, drumuri de acces si de incinta) si a altor echipamente si instalatii aeroportuare;
-Efectuarea operatiunilor de intretinere si reparatii ale infrastucturii aeroportuare;
-Numirea persoanelor care au ocupat sau ocupa functii de conducere;
-Stabilirea si acordarea de renumeratii precum si a altor avantaje membrilor consiliului de administratie si conducerii executive;
-Existenta unor posibile conflicte de interese;
-Desfasurarea activitatii de operare la burduf;
-Atribuirea si derularea unor contracte de achizitie a unor produse, servicii si lucrari.

Ce nereguli s-au gasit

Remuneratia peste limitele legale a membrilor consiliului de administratie (in perioada 01.07.2013 – 31.05.2014 acestia au primit, in total, cu 212.718 lei mai mult decat prevad limitele legale).

Acelasi este cazul si pentru directorul general de la acea vreme, care, in aceeasi perioada, a incasat cu 396.561 lei mai mult decat limita legala.

Persoane angajate doar cu numele. Mai mult angajatii au primit salarii mari, desi nu s-au prezentat la locul de munca. Este cazul unei femei care, timp de 9 luni, s-a prezentat la munca doar doua zile, insa a incasat peste 43.000 de lei. O alta angajata, prezenta doar 112 minute la munca, intr-o perioada de 18 luni, a incasat 70.894 de lei.

O alta angajata, prezenta efectiv la serviciu doar 50 de minute, figureaza cu un numar total de 968 de ore lucrate. In perioada ianuarie 2016 – iunie 2016, ea a primit venituri nete de 26.697 de lei, din care 2.000 de lei au fost bani pentru transportul la si de la locul de munca.

Doi barbati, in cazul carora au existat zile intregi in care nu s-au prezentat deloc la serviciu, dar si zile in care au muncit mai putin de 8 ore, au incasat fiecare peste 125.000 de lei.

Potrivit raportului, in cadrul Aeroportului Otopeni au existat si angajari ilegale si conflicte de interese in cazul unor angajati.

De asemenea, in perioada 2013 – 2015 nu s-a facut nicio investitie in infrastructura aeroportuara, desi sume generoase de bani au fost alocate in acest scop: sume cuprinse intre 201,5 si 267,9 milioane de lei.

In perioada 2016 – august 2017, CNAB a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara, desi pentru fiecare an al perioadei mentionate au fost prevazute sume cuprinse intre 201 si 267 milioane de lei.

In perioada ianuarie 2010 – august 2015 (5 ani si 8 luni) au fost derulate 28 de programe de formare profesionala, la care au participat 171 de angajati, costul de instruire ridicandu-se la 270,096 de lei.

In septembrie 2015 – septembrie 2016 (1 an), alte 27 de programe, 176 de participanti, costul fiind de 302,366 de lei.

Deci intr-un singur an s-au derulat tot atatea programe ca pe parcursul a aproape 6 ani.

Destinatiile au fost exotice: Madrid, Paris, Nice Monte carlo, New York, Las Vegas, Dysney si altele, iar participantii au fost alesi in mod aleatoriu. De asemenea, programele de instruire nu au fost prevazute in Planurile Anuale de Formare Profesionala Externa si s-au desfasurat cu cateva zile peste durata concreta a fiecarui program.

In plus, pe Aeroportul Otopeni, au fost depistate probleme si la Balizajul luminos, acesta nefiind echipat corespunzator pentru conditiile de vizibilitate redusa.

Si la piste au fost gasite probleme. Pista 1 nu are conditii eficiente pentru aterizare/decolare, iar pista 2 este operationala doar pe 2,237 din 3,500 metri si in timpul noptii nu se poate opera fara lumini specifice.

 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close