Home >> Administratie publica >> DEZASTRU PE CALEA FERATA

DEZASTRU PE CALEA FERATA

Intarzierea medie zilnica a trenurilor CFR Calatori a fost de 12.500 de minute, in primele noua luni din 2017, 70% din cauze fiind provocate de CFR Infrastructura, a declarat ministrul Transporturilor, Felix Stroe, marti, in cadrul Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Parlament.

Ministrul Transporturilor a argumentat astfel demisiile directorului CFR SA si sefului din Gara de Nord.

„Nu e vorba de cele 53 de minute pe care le-a inregistrat trenul cu care am fost la Deva, este vorba despre intarzierea medie zilnica pe care CFR Calatori o are in ultimul an si in alti an, fireste. De la 1 ianuarie pana la 1 octombrie, acest an, intarzierea medie zilnica a fost de 12.500 de minute. Nu se poate asa ceva”, a spus Stroe.

Ministrul a mai precizat ca 70% din cauzele intarzierilor trenurilor CFR sunt generate de CFR Infrastructura.

„Pot sa admit o cauza care tine de intemperii, dar, doar 5% din cauze sunt datorate vechimii materialului rulant, a conditiei tehnice in care se afla materialul rulant, 70% sunt datorate lui CFR Infrastructura, care, atunci cand a avut probleme cu infrastructura de cale ferata, cum a procedat? De regula, daca imi permiteti o paralela, ca pe sosea, cand apare o problema, sa puna mesaje precum ‘Ocoliti’, ‘Reduceti viteza’ si le uita acolo doi ani de zile”, a argumentat Stroe.

Ministrul Transporturilor a anuntat ca vor fi analizate toate restrictiile feroviare impuse de CFR. „Am dispus sa fie analizate toate restrictiile din ultimii doi ani de zile, 2016 integral si 2017, la zi, sa vedem cand s-au instituit si cum au fost remediate cauzele”, a spus ministrul.

In ceea ce priveste Gara de Nord, ministrul a declarat ca problemele precum mizeria sau reparatiile incep sa se rezolve.

„Despre Gara de Nord e mai usor de vorbit, ca toti intram in gara. Sunt niste gropi in peroane care au ajuns la fierul beton, grupuri sanitare intr-o stare deplorabila. Mizerie, mizerie, mizerie. Explicatiile pe care le-am cerut celor care conduc si au condus Gara de Nord tineau de: gara este monument istoric, nu putem sa o reparam. Nu vorbim de reparatii capitale, ci de schimbat aspectul.

Primaria de la Sectorul 1 este foarte birocrata si nu ne da avizele si autorizatii necesare si inca foarte multe asemenea explicatii care nu tineau in nici un fel de cauzele reale. (…) Sa stiti ca in Gara de Nord a inceput sa se lucreze: se repara pavajul, se repara grupuri sanitare, se repara instalatiile electrice si tevile sparte, se da cu vopsea”, a declarat Stroe.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close