Home >> Administratie publica >> Administratie publica locala >> CONDUCEREA METROREX NE DA O VESTE REA. MAGISTRALA 5 DIN DRUMUL TABEREI VA FI INAUGURATA TOCMAI IN A DOUA PARTE A ANULUI 2018

CONDUCEREA METROREX NE DA O VESTE REA. MAGISTRALA 5 DIN DRUMUL TABEREI VA FI INAUGURATA TOCMAI IN A DOUA PARTE A ANULUI 2018

Principalele trei cauze care ar putea duce la amânarea inaugurării acestui tronson în 2017 ar fi: atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere – din cauza unor contestaţii în procedura de achiziţie – a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017.

Metroul din Drumul Taberei NU va mai fi gata în 2017. Inaugurarea, amânată pentru 2018
Locuitorii din cartierul bucureştean Drumul Taberei vor putea circula cu metroul abia din a doua parte a anului 2018, şi nu de la finele acestui an, după cum anunţau recent autorităţile. Şi, cel mai probabil, vor circula cu trenuri vechi. Oficialii Metrorex se apără şi spun că amânarea nu este cauzată de companie.
Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei, a fost prevăzută iniţial pentru punerea în funcţiune la sfârşitul anului 2017. Punerea în funcţiune cu călători va depinde, însă, de soluţionarea contestaţiilor sau reluarea licitaţiei pentru achiziţia de noi trenuri şi, respectiv, demararea achiziţiei sistemului de siguranţă a traficului (care trebuie montat pe trenurile noi), au explicat reprezentanţii companiei de metrou.
„Metrorex continuă proiectul într-un ritm accelerat şi susţinut şi, ca soluţie de accelerare a procesului, a demarat deja achiziţia sistemului de siguranţă, cu utilizarea materialului rulant existent şi montarea echipamentelor pe trenurile din flota sa. Finalizarea lucrărilor este estimată pentru primul semestru al anului 2018”, a declarat Marin Aldea, directorul general al Metrorex.
El a mai spus că motivele de amânare a termenului propus sunt independente de societate. Astfel, principalele trei cauze care ar putea duce la amânarea inaugurării acestui tronson în 2017 ar fi: atingerea parametrilor proiectaţi pentru instalaţii pe parcursul probelor tehnologice după terminarea lucrărilor, contractarea cu întârziere – din cauza unorcontestaţii în procedura de achiziţie – a sistemului de siguranţă a traficului şi finanţarea insuficientă a lucrărilor pe anul 2017.
Bugetul solicitat către Ministerul Transporturilor, pentru execuţia Magistralei 5 de metrou în 2017, este de 846,98 milioane de lei, a precizat şeful Metrorex.
Întrebaţi dacă Metrorex are restanţe la plată către constructorii primei secţiuni a Magistralei 5, reprezentanţii companiei au răspus că „la sfârşitul anului 2016, Metrorex SA nu are restanţe către Astaldi S.p.A, cu excepţia unor sume care necesită reglementare contractuală, în legătură cu care se poartă discuţii”.
Pe 29 decembrie anul trecut, Tribunalul Bucureşti a dat câştig de cauză constructorilor Astaldi – FCC Construccion – Delta ACM 93 – AB Construct într-un litigiu cu Metrorex. Instanţa a obligat compania de metrou la plata către reclamantă a sumei de 15,12 milioane de lei fără TVA reprezentând ajustări de preţ aferente perioadei 1 aprilie 2012 – 31 octombrie 2013.
De asemenea, reprezentanţii Metrorex au mai vorbit despre impactul condiţiilor meteo din ultima perioadă asupra evoluţiei lucrărilor la metroul din Drumul Taberei.
„Condiţiile meteorologice au afectat semnificativ realizarea tuturor lucrărilor de suprafaţă. În ceea ce priveşte zona supraterană, constructorii fac toate eforturile pentru înlăturarea efectelor produse de căderile masive de zăpadă şi de temperaturile scăzute. Legat de lucrările care se execută în acest moment în subteran, condiţiile meteorologice din ultima perioadă nu au avut un efect semnificativ asupra evoluţiei lor”, a explicat Marin Aldea.
Acesta declara anul trecut că Metrorex intenţionează să achiziţioneze 26 de trenuri pentru două tronsoane de pe Magistrala 5, Eroilor-Râul Doamnei şi Eroilor-Iancului. Până când se va rezolva problema legată de achiziţia de trenuri, pe tronsonul Eroilor-Râul Doamnei a fost luat în calcul transportul cu 10 trenuri Bombardier, care se află în funcţiune pe Magistralele 1 şi 3.
Procedura anterioară de achiziție a 51 de trenuri, în valoare de circa 400 milioane de euro, a fost suspendată în urma unei anchete DNA. În decembrie 2015, procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitație, în dosarul privind achiziția de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon. El este acuzat că a transmis informații în scopul adjudecării licitației de către firma spaniolă CAF.
DNA menționează că firma respectivă a fost desemnată câștigătoare, însă contractul de atribuire nu a fost încheiat din cauză că, în prezent, procedură este suspendată. Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București.
Membri ai forumului de infrastructură Metrou Uşor estimau încă de anul trecut că agonia finalizarii acestei secţiuni din Magistrala 5 s-ar putea prelungi până la jumătatea anului 2018 şi că la noua licitaţie pentru achiziţia trenurilor vor participa numai produători de garnituri ieftine, având în vedere suma mică alocată, de 150 de milioane de euro.
Tronsonul 1 Drumul Taberei – Eroilor al Magistralei 5 va avea un depou şi zece staţii de metrou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a facilita legătura intre vestul și centrul oraşului, prin intermediul unei linii de transport cu metroul ce va avea o lungime construită de 6,87 km.

Valoarea totală a proiectului este de circa 3,12 miliarde de lei cu TVA. Proiectul este cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Lucrările la Magistrala 5 a metroului bucureştean au inceput în 2011, iar termenul iniţial de finalizare era 2014.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close