Home >> Articole >> CIUM STII DACA AI APELAT LA SERVICIILE UNUI SERVICE AUTO DE INCREDERE?!?!?!

CIUM STII DACA AI APELAT LA SERVICIILE UNUI SERVICE AUTO DE INCREDERE?!?!?!

7 semne că ai ajuns la un service auto de incredere.

De fiecare dată când ai ajuns cu mașina la mecanic pentru revizia auto sau pentru a rezolva o defecțiune, ai avut surpriza neplăcută ca acesta să te taxeze mai mult decât ați stabilit, ți-ai găsit autoturismul într-o stare deplorabilă sau ai nimerit pe mâna cuiva nepriceput.
Există numeroase povești de groază ale experiențelor pe care șoferii cinstiți le-au avut în service-uri auto obscure, însă este ușor să te păzești de înselăciuni și pagube, dacă știi la ce să te uiți atunci când alegi un astfel de loc:
Cum arată locul pe dinafară și pe dinăuntru
În primul rând, un service auto de încredere are o siglă vizibilă și nu încearcă să-ți atragă atenția cu zeci de săgeți roșii sau panouri mari cu text uriaș. De asemenea, cum păstrează spațiul de lucru spune multe despre oamenii care lucrează acolo. Dacă locul este curat și îngrijit, iar mecanicii poartă salopete de lucru personalizate, acestea sunt semne că cei de acolo sunt profesioniști și își respectă clienții. Un service în care mecanicii lucrează în haos și dezorganizare nu merită încrederea ta.
Pe de altă parte, service-urile sunt obligate să afișeze la vedere prețurile pentru reparații, modul de calcul, precum și numărul de telefon de la Protecția Consumatorului. Lipsa acestor informații îi face pasibili de sancțiuni, așa că un loc care funcționează respectând regulile ar trebui să bifeze aceste lucruri.
Service-ul este acreditat și funcționează legal
Pentru a funcționa în legalitate, orice service auto trebuie să fie înregistrat, acreditat și omologat de Registrul Auto Român, organismul desemnat de Ministerul Transporturilor în acest sens. Așa poți afla cel mai simplu dacă service-ul la care intenționezi să mergi este acreditat, dar și ce servicii de reparații oferă.
Service-ul respectă programările
Un service auto serios își respecta clientul și știe cât de important este timpul pentru acesta. De aceea, orice întârziere va fi comunicată din timp, astfel încât șoferul să poată reprograma sau să-și organizeze programul altfel. Dacă ajungi acolo la timp și ești ținut să aștepți, este un semn să cauți alt service auto.
Primești o notă de comandă
Nota de comandă sau nota de reparație trebuie să fie redactată pe un formular care cuprinde data, identitatea clientului, modelul autovehiculului și kilometrajul, natura reparațiilor, costul estimativ, dar și durata imobilizării autovehiculului. Aceasta funcționează ca probă, în cazul în care descoperi o discrepanță prea mare între suma estimată inițial și cea de pe factură și face service-ul responsabil în cazul în care țin mașina mai mult decât termenul stabilit sau sau nu fac reparațiile corespunzător.
Grija cu care îți inspectează mașina
Mecanicul ar trebui să inspecteze autoturismul de față cu tine și, înainte ca mașina să intre pe mâna lui, să noteze într-o fișa toate zgârieturile pe care le are autoturismul. Mulți șoferi știu cum este să își găsească automobilul plin de zgârieturi și lovituri, iar mecanicul să susțină că așa a ajuns în service. Apoi, ar trebui să îți facă o listă cu problemele identificate, precum și o estimare a costurilor și a timpului necesar pentru reparații. Acest deviz trebuie să conțină descrierea reparațiilor care vor fi făcute, costul manoperei, piesele de schimb necesare, termenul de reparație, precum și durata de valabilitate a devizului.
Mecanicul este obligat ca, dacă observă vreo defecțiune iminentă sau o piesă uzată care este posibil să cedeze în viitorul apropiat, să vă anunțe înainte să se apuce să facă reparații și să obțină acordul dumneavoastră pentru acestea.
Îți dau factură și chitanță
Legea obligă service-urile auto să emită, pentru fiecare client, o factură în dublu exemplar, originalul fiind remis clientului, însoțit de chitanță (formularul fiscal) sau chitanța eliberata de POS (la plata cu cardul), ca dovadă a plății. Facturarea te ajută în cazul în care apar defecțiuni acoperite de garanție, dar este și o bună metodă de a te asigura că service-ul nu lucrează „la negru”. Un service profesionist îți va elibera factura și chitanța fără să fii nevoit să le ceri tu în mod expres.
Dacă valoarea facturii vi se pare prea mare, Asociația Națională pentru Protecția Consumatorului recomandă să solicitați o verificare, cu catalogul de operații tehnologice, cu ajutorul personalului. În cele mai multe cazuri, acesta se găsește sub forma unui fișier informatic în programul de editare al facturii.
Mecanicii îți înapoiază piesele pe care le-au înlocuit.
Service-ul este obligat să restituie toate piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt utilizate la reparație în perioada garanției. De asemenea, pentru piesele de schimb pe care le cumperi de la ei, sunt obligați să acorde o garanție stabilită de politica internă a service-ului.
Dacă ești atent la toate aceste detalii, șansele să mai întâmpini probleme cu mecanicii sau cu service-urile auto scad considerabil. Pentru a-ți confirma că mașina ta a ajuns pe mâini bune și că oamenii de acolo sunt de încredere, mai poți cere o a doua opinie. Așa vei avea certitudinea că nu ești taxat pentru defecțiuni inexistente și că se fac reparații doar pentru a fi trecute pe factură.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close