Home >> Frumusete si viata sanatoasa >> ALIMENTELE PE POST DE PROBIOTICE

ALIMENTELE PE POST DE PROBIOTICE

Sursele alimentare de PROBIOTICE mai puțin cunoscute:

Iaurtul 

Iaurtul este cel mai cunoscut aliment care conţine probiotice, însă nu este singurul. Mai sunt şi altele care prin compoziţia lor de bacterii şi drojdii, ajută la îmbunătăţirea sănătăţii tractului digestiv.

Mai poţi beneficia de efectele pozitive ale probioticelor din cel puţin 8 surse:

Kefir

Kefirul are un aport mult mai mare de probiotice decât iaurtul. Mai mult, este singurul care conţine kefiran, un prebiotic cu puternice efecte antimicrobiene. Kefirul poate fi consumat la micul dejun, dar este şi o excelentă gustare între mese.

Varza murată

Varza murată nu doar că ajută sistemul digestiv prin probiotice, dar este foarte bogată în fibre, vitamina C, B şi K. Probioticele nu se pierd nici prin tratament termic, doar se reduc, însă efectele sunt la fel de pozitive.

Kimchi

Kimchi este o mâncare tradiţională coreeană care are în compoziţie legume lăsate la fermentat, în special varză chinezească. Pe lângă aceasta mai sunt adăugate praz, ridiche, castravete, ginseng, usturoi, ardei iute cayenne şi frunze de muştar indian.

Murături

Atât murăturile în oţet, cât şi cele în saramură sunt surse bune de probiotice, fiind de un real ajutor pentru o digestie bună. De aceea şi acompaniază mesele la care se consumă multă carne sau alte alimente grele.

Tempeh

Tempeh este un preparat tradiţional indonezian realizat din boabe de soia lăsate la fermentat. Se vinde sub formă de prăjitură. Datorită faptului că fermentarea boabelor de soia este făcută printr-un proces controlat, tempeh este o sursă bună de proteine, vitamine şi fibre. Este folosită, la fel ca tofu, de dieta vegetarienilor pentru a substitui carnea.

Kombucha

Kombucha este o băutură rezultată din fermentarea ceaiului negru care conţine probiotice benefice sistemului digestiv. Totuşi, din cauza faptului că probioticele nu rezistă procesului de pasteurizare, nu este atât de căutată pentru proprietăţile sale.

Miso

Miso este un preparat tradiţional japonez obţinut prin fermentarea boabelor de soia, cu orz, orez brun şi alte cereale. Rezulatul este o pastă care se poate consuma ca atare sau poate constitui o garnitură pentru preparate din carne. De asemenea, este baza pentru celebra supă miso.

Unele brânzeturi

Brânza nu este doar o bună sursă de calciu, ci şi de prebiotice. Nu toate sortimele au acest beneficiu, dar puteţi să vă bazaţi de gouda, mozzarella, cheddar şi cottage cheese.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close