Home >> SANATATE >> ALIMENTELE CARE FAVORIZEAZA DIABETUL DE TIP II

ALIMENTELE CARE FAVORIZEAZA DIABETUL DE TIP II

Un studiu publicat în American Journal of Epidemiology (Jurnalul American de Epidemiologie) și care a folosit date trimise de The Singapore Chinese Health Study (Centrul pentru Studiul Sănătății Chineze din Singapore) aduce în lumină lucruri noi despre consumul de carne roșie și de pui. Dacă despre carnea roșie se știe că nu face minuni pentru sănătate, carnea de pui a fost, de această dată, vedeta studiului.

Aportul de Fierul şi Diabetul de Tip II

Unui număr de 63 257 de adulţi, cu vârste cuprinse între 45 şi 74 de ani, i s-a urmărit dieta, timp de 11 ani. Studiul a fost lansat în 1993. În 2005 mai rămăseseseră, încă, în studiu, 32 543 de participanţi. Scopul cercetătorilor a fost să determine legăturile de risc dintre opţiunile alimentare ale participanţilor la studiu şi Diabetul de Tip II.

În încercarea de a identifica suspectul principal al Diabetului de Tip II, cercetătorii au studiat legătura dintre aportul de fier şi instalarea acestei boli. Ei nu au desconsiderat nici alţi compuşi ai cărnii roşii care să determine, într-o oarecare măsură, boala. Concluzia lor a fost că vinovatul principal pentru instalarea Diabetului de Tip II a fost aportul de Fier, prezent nu doar în carnea roşie, ci şi în cea de pui

Vegetarienii şi deficitul de Fier

Acesta nu este nici primul, nici singurul studiu care a încercat să determine legătura dintre aportul de Fier şi instalarea Diabetului de Tip II. O meta-analiză din 2013 a identificat şi ea această legătură. Dr. Michael Greger a explicat că fierul din carne „duce la eliberarea radicalilor liberi şi a stresului oxidativ indus de aportul de Fier, care ar putea să ducă la inflamaţii cronice şi Diabet de Tip II“.

Consumul moderat e recomandat

E de menționat că eșantionul de populație studiat a inclus eminamente persoane asiatice și că studiul despre care vorbim aici e cel mai de anvergură de până acum. În comunicatul de presă remis publicității de către Centrul de Studii pentru Sănătatea Chineză din Singapore, Dr. Annie Ling, Director al Diviziei pentru Cercetare și Supraveghere, menționează următoarele: „Deși un mare număr de studii conduse în Vest au arătat că aportul de carne roșie trebuie să fie moderat, studiul nostru e relevant din perspectiva că el se axează pe specificitățile asiatice de opțiune alimentară. Recomandarea noastră ar fi moderație în consumul de carne roșie și să nu se uite faptul că o dietă sănătoasă și echilibrată trebuie să includă și alternative sănătoase la carnea roșie – peștele, tofu și legumele“.

Bineînțeles, ați putea să vă îngrijorați că nu vă luați suficient Fier sau proteine dacă înlocuiți carnea cu legumele. Dar nu vă panicați! Aproape toate sursele vegetale conțin proteină de calitate superioară.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close