Home >> SANATATE >> 6 MOTIVE SA BEI ZILNIC CAFEA

6 MOTIVE SA BEI ZILNIC CAFEA

Cercetătorii explică ce se întâmplă cu organismul tău dacă bei zilnic cafea.

Cafeaua îi menține pe mulți activi și sănătoși mental, pentru că are atât de multe beneficii asupra sănătății. Desigur că are gust mai bun cu câteva lingurițe de zahăr sau frișcă, dar din păcate, beneficiile vin de la cea băută simplă, neagră, chiar dacă adăugarea de alte substanțe este bine venită din când în când.

Dacă ajungi să cumperi cafea, încearcă să găsești una organică, fără arome adăugate și vei observa pe propria piele rezultatele.

1. Accelerează metabolismul

Acesta este cel mai important motiv pentru care oamenii beau cafea. Nimic nu se compară cu a te da jos din pat, încă obosită, fără chef de muncă, pentru ca apoi să bei o cafea energizantă, care să-ți îmbunătățească ziua. Chiar dacă energia durează totuși doar câteva ore, începutul zilei este minunat și mai poți lua o gură alături de masa de prânz dacă simți neapărat nevoia.

Studiile au arătat că o ceașcă de cafea ridică metabolismul după un antrenament și revista Journal of Applied Physiology a publicat rezultatele unor sportivi de performanță, care după o ceașcă de cafea au avut performanțe mai bune cu 66% și și-au revenit mai repede la final.

2.  Crește sănătatea creierului

Unele studii au arătat că dacă bei zilnic 3-5 căni de cafea, descrește riscul bolii Altzheimer și demenței, iar la femeile și bărbații de vârsta a doua riscul scade cu până 65%. Alte studii au scos la iveală faptul că o ceașcă de cafea băută zilnic scade riscul de Parkinson cu până la 32-60%.

De asemenea, băutul de cafea inhibă producția de nucleoide în creier, care mai sunt cunoscute și ca adenoide, care odată formate ca un fel de polipi, blochează activitatea neuronilor și a transmiterii de dopamină și serotonină.

Cercetările mai arată și faptul că obiceiul de a bea cafea crește performanțele intelectuale, timpii de reacție, memoria și te face să fii mai atentă.

3. Te face să te simți mai bine

Cercetătorii de la Harvard Public School of Health au descoperit că adulții care beau între 2-4 căni de cafea cu cofeină pe zi, au fost mai bine dispuși și printre aceștia, riscul de suicid a fost cu 50% mai mic în comparație cu cei care beau cafea decofeinizată sau care nu beau deloc.

În plus, cafeaua conține mulți antioxidanți și nutrienți precum vitaminele din grupul B, potasiu și magneziu. Toți acești nutrienți te vor ajuta să fii mai fericită pe durata întregii zile.

4. Riscuri reduse de cancer de piele

Un studiu publicat în revista Institutului Național de Tratare și Prevenție a Cancerului din Statele Unite ale Americii a descoperit că un adult care consumă 4 sau mai multe cești de cafea pe zi are cu 20% mai mic riscul de a dezvolta vreo formă de melanom malign, forma cea mai răspândită de cancer de piele în SUA. Cercetătorii cred că aceste efecte sunt vizibile datorită numărului mare de antioxidanți din cafea.

5. Scade cancerul de ficat

Carcinomul hepatocelular este al șaselea cel mai diagnosticat tip de cancer din lume, al treilea care duce la moarte și reprezintă aproximativ 90% dintre bolile de ficat diagnosticate.

Doar o ceașcă de cafea pe zi descrește riscul de cancer cu 20%, două cești cu 35% și 4 sau mai multe căești cu 50%, nefiind recomendați mai mult de 400 ml cafea pe zi.

Dr. Peter Hayes, profesor medic la Universitatea din Edinburgh declară următoarele: „Cafeaua reduce numărul de ciroze și cancer la ficat, precum și riscul de alte boli. Consumată cu moderație, cafeaua este un medicament natural.”

6. Reduce riscul de diabet tip 2

Potrivit unui studiu condus de cercetătorii de la Harvard School of Public Health, oamenii care beau, timp de cel puțin 4 ani, cu o ceașcă de cafea în plus pe față de cât consumă în mod normal, au un risc cu de până la 11% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2, în comparație cu cei care beau aceeași cantitate în mod normal. În plus, cei care au diminuat drastic consumul de cafea și-au crescut riscul de diabet tip 2 cu până la 17%.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close