Home >> SANATATE >> 10 REGULI DE URMAT PENTRU O VIATA SANATOASA CHIAR SI IN PERIOADA SARBATORILOR DE ANUL NOU

10 REGULI DE URMAT PENTRU O VIATA SANATOASA CHIAR SI IN PERIOADA SARBATORILOR DE ANUL NOU

Afecţiunile cardiovasculare reprezintă principala cauză de mortalitate din România. Din cele 250.000 de decese înregistrate în rândul românilor, aproape 150.000 au avut cauze cardiovasculare, iar 50.000 s-au produs ca urmare a afecţiunilor oncologice, conform raportului European Heart Network, publicat în anul 2017.

Românii au cea mai mică speranţă de viaţă din UE, trăind cu 7 ani mai puţin decât oricare european. Din punct de vedere al obezităţii, statisticile sunt îngrijorătoare, peste 51% dintre adulţi sunt obezi şi 41% dintre copii. Aceştia sunt viitorii bolnavi, care vor trăi şi mai puţin şi vor fi scumpi pentru societate.

Mai mult de 100 de studii coordonate de Agenţia Internaţională pentru Studiul Cancerului, din cadrul Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, demonstrează că obezitatea se asociază cu cel puţin 13 tipuri de cancer. Acesta afectează aproape toate organele, de la tractul digestiv, la aparatul genital feminin şi masculin, şi reprezintă 42% dintre cazurile de cancer nou diagnosticate. Şi, totuşi, unde greşesc românii?

Suntem robii obişnuinţelor şi le urmăm milimetric, chiar dacă nu mai sunt adaptate vieţii moderne. Considerăm că sănătatea noastră este responsabilitatea oricui altcuiva, dar nu a noastră. Aşteptăm parcă să vină cineva să ne aducă sănătate, să se ocupe de noi, iar noi ne împotrivim.

Sănătatea nu poate fi la ofertă, nu poate cădea în sarcina altcuiva, pentru că preţul îl plăteşte fiecare dintre noi. Şi chiar dacă mai gândim câteodată că nu ni se poate întâmpla nouă, credeţi-mă, se poate. Se poate întâmpla oricui, mai devreme sau mai târziu’’, spune, pentru CSID, medicul Florin Ioan Bălănică, specialist în Medicină Personalizată şi Nutriţie.

Modul de viaţă îşi pune amprenta asupra întregului nostru organism. „Sistemul medical din România este unul incomplet. 70% dintre bolile de care suferim sau murim se datorează modului în care alegem să ne trăim viaţa. Indiferent dacă pacientul este educat sau nu în spiritul sănătăţii şi al prevenţiei, actul medical românesc este unul incomplet şi fragmentat.

Niciodată pacientul nu este inclus în procesul medical, nu i se explică ce i se face, şi astfel, chiar dacă problema medicală îl afectează strict pe el, este aproape exclus din procesul de rezolvare al acesteia”, mai spune Dr. Florin Ioan Bălănică.

  1. Mănâncă 5 mese pe zi, 3 mese principale şi 2 gustări. Astfel, porneşti metabolismul care o să funcţioneze în parametrii normali.
  2. Nu mânca cina după ora 20.
  3. Combină corect alimentele. Nu amestecăm proteinele animale: carnea, oulele şi produsele din lapte, iaurtul cu fructele, şi nu consumăm alcool sau dulciuri imediat după masă.
  4. Măsoară-ţi parametrii corporali săptămânal. Proporţia dintre muşchi, oase, apă şi grăsime este fundamentală în echilibrul metabolic şi sănătatea globală a organismului.
  5. Nu depăşi 1 kg în plus pe săptămână sau 2-3% de grăsime. Aceştia sunt parametrii care trebuie urmăriţi pentru stabilizarea greutăţii.
  6. Fă mişcare la 10 minute după fiecare masă, timp de 15-20 de minute. Astfel, ajuţi metabolismul să ardă ceea ce ai consumat.
  7. Fă sport de minim 3 ori pe săptămână, timp de 1-1,5 h. Mergi cu bicicleta, pe jos, urcă scări. Nu trebuie să mergem la sala pentru a face mişcare, putem să facem în parc, în natură. Trebuie doar să ne propunem să fim sănătoşi.
  8. Ai grijă de postura ta, aşa cum stai, tot aşa îţi funcţionează organele şi îţi circulă sângele. Postura corectă porneşte de la o muşcătură corectă, aşa că vizita anuală la stomatolog este utilă.
  9. Programaţi-vă mesele, activitatea fizicăşi înconjuraţi-vă de prieteni cu apucături sănătoase. Dacă doi dintre ei au apucături nesănătoase, vei avea şi tu.
  10. Gândiţi-vă că sunteţi singurii responsabili de sănătatea voastră fizică şi emoţională. Lucraţi cu voi, sunteţi cei mai importanţi, pentru că tot voi veţi plăti lipsa de grijă.

Puţină mişcare, o atenţie riguroasă la alimentaţie, la nevoile simple umane, gândire pozitivă, dar nu utopică şi forţată,  timp de calitate petrecut cu cei dragi şi soluţii optime pentru situaţiile zilnice, acestea sunt priorităţile în jurul cărora trebuie să se concentreze existenţa noastră şi care duc către sănătatea fizică şi emoţională. 

„Nicio cură de slăbire făcută pentru că ”vreau să intru în rochia de mireasă’, de detoxifiere după Crăciun, de tonifiere, ‘ca să arăt bine în costum de baie la vară”, nimic nu funcţionează pe termen lung şi nu dă rezultatele dorite. Singura soluţie cu adevărat benefică pentru corp şi minte constă în redefinirea modului de viaţă.

Totul se reduce la alegeri, care sunt rezultatul educaţiei şi obişnuintelor noastre, haideţi să ne reeducăm şi să ne creăm noi obişnuinţe, să ne conturăm un plan de viată şi parcă nici timpul nu va mai zbura atunci atât de repede!’’, adaugă specialistul.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat:

Continuarea navigarii pe acest website reprezinta acceptarea cookie-urilor. Afla mai multe

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close